Pojawiają się nowe konsumenckie social appki, które ładnie rosną i angażują
Wyniki Mety to świetna ilustracja tego co może się stać ze spółką, jeśli jest kierowana przez foundera, który za bardzo wierzy w swoją wizję i ma pełną kontrolę. Koszty 19% w górę, przychody 4% w dół, capex 2x większy niż rok temu, marża 16 punktów procentowych w dół (!) rok do roku.
W Meta są dwie klasy udziałów - Class A ma 1 głos na walnym, Class B (które ma Zuckerberg) ma 10 głosów na walnym.
Dobry artykuł o tym jak zmieniła się branża muzyczna dzięki Spotify i TikTokowi. W skrócie: każdy może mieć 15 minut sławy ale… 15 minut to dolny i górny przedział. Bardzo trudno dziś zbudować brand na skalę Sama Smitha czy Beyonce. Ludzie chcą nowych rzeczy, słuchają tego co podpowie im algorytm, algorytm jest kapryśny i nieprzewidywalny i wytwórnie nie potrafią go kontrolować.
It used to be that you released an album, got Rolling Stone to review it, got on tour, got on late-night TV, and that was how you broke,’ says one senior executive at a major label. Even if luck was a factor, the path was clear. ‘It was four or five things. Now you need four or five things a week, or at least a month, or else your streams don’t go up.'”
‘The market’s dry as fuck,’ declares a veteran major-label A&R executive who requested anonymity to speak candidly. ‘There’s less and less shit working. The front-line label business, signing new artists, is in trouble.’ ‘I can honestly say right now that nobody — nobody — knows what’s going on,’ another longtime major-label A&R says.”